Jag antar jag måste

& från min synvinkel störtar
flygplanen utanför mitt fönster
varenda natt

Nå, idag är en dag som började precis så som man i vanliga fall vill att en dag ska börja på.
Vaknade i tid (Det är något speciellt att vara ensam uppe på morgonen, och höra ljudet av andras väckarklockor då man precis passerat dörren på väg ut), hann till andra bussen (och tyckte det var coolt att jag var nästan ensam ute), tänkte på mitt sommarjobb för att muntra upp mig ("tänk, om jag hade jobbat hade jag kommit hem först nu") men lyckades ändå komma med tåget tjugo i sju. Här kunde en dramatisk vändning ske, endast ett tågsäte som skulle ha plats åt alla morgonpendlare men hey, jag lyckas få sittplats, och nu nu nu... har jag fått vänta i fyrtiofem minuter för att lektionen ska börja. Det går kanske jämnt ut.
   Ändå trivs jag, det är viktigt att betona. Det här är vad jag vill och har längtat efter.


Voxtrot har ställt in. De skulle vara förband åt Arctic Monkeys istället. Vem hade valt annorlunda?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0