Why wait another day, when a day won't change a thing

Religionshemtentan inlämnad och klar, nu väntar tre veckors underbart lugn och skön praktik och en massa football manager-spelande, tillsammans med massa låtskrivande sent om kvällarna och sömn vid den tid som passar mig. Det ser onekligen ut som att veckorna fram till jullovet kan bli astronomiskt sköna.

Kom nyss att tänka på min morfars syster och hennes man, bosatta i Kalix. Kolla upp var det ligger i närmsta kartbok. Gerda, som min morfars syster heter, måste vara över åttio, dansat salsa sedan 79 års ålder ungefär, de är vegetarianer och odlar massa i sin trädgård. Dessutom är de så härligt norrländskt lugna. Det enda som drar ner betyget är att det är hyperlångt från Lund, och att jag träffar Gerda och Tore max 1 gång vartannat år.

Anyhow, jag har tänkt på att skaffa sommarstuga i den norrländska skärgården när jag får tillfälle. För att gå i min mors fotspår, så att säga. Eller göra som David Sandström, musikern. Han tröttnade på att bo i en etta i Stockholm och flyttade ut till Västerbottens ödemarker och byggde en musikstudio. Det hade varit något.

Måste förövrigt lyssna in mig på David Sandströms musik. I dokumentären lät det väldigt bra. Kanske inte Refused, men det andra.

image7


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0