Måndag säger hej

Jag gillar de här mjukstarterna jag fått till hands på måndagar. Hela familjen har det. Mamma börjar inte förrän vid tio eller något, morris inte förrän vid 11 och jag börjar först 13. Synd bara att lektionen är Litt. Gest. Även kallad Litt. Prestationsångest. Ska nog börja följa Jonatans exempel att inte skriva i skolan. Det blir ju trams av det hela ändå.
På tal om måndagar kom jag att tänka på en seriestrip med Elvis där han skriker rätt ut i regnet "Jag hatar måndagar", varpå en muskulös kille bredvid slår ner honom tills hans kompis säger "Kom nu Mondaghar, vi sticker, snuten kommer". Ordskämt i serieform.

Helgen innehöll Jens Lekman och Malmö på lördagen och rep igår. Heja bra helg!

Veckan blir mest en väntan mot torsdag och Köpenhamn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0