Ne Me Quitte Pas

"Do you really think you can just put it in a
safe behind a painting, lock it up, and leave?
You were always weird but I never had to hold
you by the edges like I do now."


Harry Potter... Alltså, det är naturligtvis så att Harry Potter inte är bra litteratur, men jesus vad fast man blir. As usual slutar det med att jag ligger uppe till klockan 4 på morgonen med tanken "Äsch, nu är det bara 150 sidor kvar, lika bra att läsa ut boken". Och nu finns bara tomheten kvar, så att säga. Det gör lite ont i mig att boken är utläst och att det inte finns fler böcker att vänta på. Alternativet är att läsa om alla böcker, men jag vet inte... Harry Potter är inte riktigt på den nivån att den klarar av att testas om och om igen (väldigt få böcker är det). Skräckexemplet är en bok av Niklas Rådström, "Ängel bland skuggor" som, efter femte gången, verkar ha tappat sin magi lite.
   Nu vet jag inte alls vad jag ska läsa. Tips mottages tacksamt.

Min andra sjukdag har inte varit särskilt händelserik. Efter nattens mardrömsupplevelse har nässpray inhandlats, och sedan gick jag och satte mig vid en närbelägen å en halvtimme eller något och bara såg på vattnet. Jag har dessutom översatt min första dikt av Walt Whitman, och nu ska det bara sammanfogas till något bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0