Att vara i gott sällskap

Jag har funderat, och kommit fram till, att det bästa sättet att känna sig lugnad när man anar att man tagit sig vatten över huvudet är att tänka på alla de som har gjort samma sak tidigare. Att känna samhörighet i misslyckandet, så att säga. Just nu är det inte så jag känner, litteraturvetenskap - hur svårt kan det vara, men för att förekomma mig själv tänkte jag göra en lista på andra människor som också tagit sig vatten över huvudet.

- Adolf Hitler
- Alla svenska regenter som ville ha sin beskärda del av Ryssland
- Dinosaurierna
- Manneken Pis (Han kunde inte ana att han skulle bli förstenad när han gjorde sitt värsta pojkstreck någonsin)
- Alla kommunistiska ledare
- Isbjörnen Knut (Okej, den var lite luddig och behöver nog en förklaring. Jag återkommer på den punkten.)
- Paul Celan (Förlåt)
- Människan som trodde att Hem- och Konsumentkunskap i skolan skulle förbättra min hem- och konsumentkunskap
- De som på allvar trodde att Esperanto skulle bli ett globalt språk
- Lajka

Kommentarer
Postat av: catrin

dinosaurierna?

2008-08-23 @ 19:38:06
URL: http://jagtyckerinteomfiskbullar.blogg.se/
Postat av: j

haha, lajka? hon var ju bara en vovve, ivägtvingad och allting. hjärtlösa josef. :(

2008-08-25 @ 14:21:57
URL: http://jennyagain.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0