Om prickar och livet

Hittade ett litet sår på mitt vänstra lillfingret idag. Det sitter precis på brytpunkten mellan den översta och nedersta fingerleden. , och består av levrat blod. Den har samma sträcka till nageln som till den första fingerleden. Den är som i centrum, men helt omgärdad av ingenting. Jag hittade därefter prickar på flera ställen. På fotfilen, på toalettringen. Jag tänker att så är människan. Så oändligt lika varandra, så oändligt jag-centrerade, så oändligt långt ifrån varandra. Jag vet inte hur man börjar närma sig. Det verkar bara ändligt när man tar sig an uppgiften på sätten jag sett på helgerna, med ruset i kroppen, och jag vet inte mer än att jag inte vill dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0