Mattias Alkberg, som vanligt

"För övrigt har mitt musikgeekeri nått nya höjder. Jag gjorde en ett dygn lång playlist häromnatten. Den består av skivor som bara har bra låtar, som man alltid kan tänka sig att lyssna på utan att behöva varap å något speciellt humör. Det är inte världens bästa skivor, men några av dem, jag har andra kriterier med när jag lyssnar på musik. Till exempel tycker jag att Throbbing Gristles 20 Jazz Funk Greats är en helt fullkomlig skiva, samma med en del Neubauten-skivor. Ja, eller Mayhem, Emperor, Disorder, Napalm Death, Swans etc etc. Men de passar inte närsomhelst.
Grejen med de här skivorna på playlisten är att jag teoretiskt i alla fall skulle kunna shuffla låtar i 24 timmar utan att någonsin behöva byta låt.
Det är ju helt sjukt, jag märker ju det. Nu när jag för första gången formulerar det."



"MABD finns inte längre. Det har känts som uppförsbacke lite för länge. Vi bor utspridda över hela landet, alla utom jag har andra grejer som de vill och/eller måste hålla på med. Vi har repat ordentligt två gånger senaste halvåret och kanske en gång halvåret innan.
För mig är det nu så, och har alltid varit, att jag håller på med musik i princip dygnet runt, jag gör låtar oavbrutet och har väl egentligen inte fått utlopp för det sedan, jag vet inte, Moby Dick med BQ, eller sedan Tunaskolan med MABD."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0