Kunskapens träd står på Klostergården

Jag tänkte det idag, när jag satt på stadsbussen på väg till universitetet, att "här sitter jag med en sjuk kunskap om antikens grekland, romerska riket och medeltiden". Hur coolt är det inte. Det är inte ens så att jag behöver leta efter kunskapen, den bara finns där. Då spelar det faktiskt mindre, eller ingen roll alls, att jag inte har någon direkt praktisk nytta av det. Jag kan hellre en massa om litteraturen i nämnda epoker än om hur man snickrar. Jag såg det som om jag var en stor, kroppsformad, kunskapsbägare som nu är fylld upp till midjan (jag har ganska smala ben). Hur behaglig är inte den tyngden att bära.




- Who's the girl?
- My girlfriend.
- Oh yeah? Have you had sex with her?
- No..
- Have you felt her tits?
- No...
- But since you're saying she's your girlfriend, surely you must have kissed her?
- No. In Poland we don't need to kiss eachother to be together.
- Oh yeah? In England it's like tradition. And you're not in Poland right now, you're in England, so I'm thinking, since you havn't kissed her I'll give it a go. And when she's my girlfriend I won't be too comfortable with you having pictures of her, so the question is; Do you want to give the photos to me now och later?

Kommentarer
Postat av: Anonym

- You look great!

- I think I look like a female golfer!

2008-10-25 @ 10:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0