Måndag är en dag för nystart

Idag gick jag åter uppför den grymma mjölksyrebacken som heter Lund för att komma till Språk- och litteraturcentrum. Jag trivs väldigt bra där men det är irriterande att jag jämt börjar svettas när jag tar mig dit och att alla lektionssalar är anpassade efter medeltidmänniskans kroppsmått, vilket gör att man sitter otroligt tätt. Jag trivs inte med att sitta tätt bredvid någon annan. När jag sitter ner med andra människor ska jag ha 2 meters radie till alla andra. Svänga med benen, vifta med armarna, luta sig bakåt på stolen sådär coolt. Jag får försöka reformera stols- och bordmåtten helt enkelt.
   Nåväl, registreringen gick bra och det var roligt att träffa alla människor igen, även om de bästa försvunnit. Vi gick och drack öl efteråt (vilket fick mig att inse att jag måste kunna köpa kaffe istället. Eller dricka vatten. Jag MÅSTE inte dricka öl bara för att alla andra gör det) och killen med förmodat hörselproblem pratade superhögt om att hans kompisar som studerar i Göteborg har sagt att de aktivt måste stå emot de nyliberalistiska vindarna som tydligen frekventerar luften vid stadens universitet. Jag kände mig märkligt världsfrånvänd. Det måste vara orkanvindar där. Annars går man väl inte runt och bryr sig om vilka politisk-filosofiska ideologier som är vanligast bland människorna på sitt lärosäte? Gör man det?
   Jag som mest vill förändra stols- och bordsmåtten. 


Kommentarer
Postat av: Morris

Om du bara vore lite mer av en systemtänkare Josef. Att det är trånga bord och stolar beror inte på någon nostalgi. En instutition får pengar per elev de examinerar, och för att kunna examinera elever krävs bord och stolar. Att det är trångt är i grund och botten en effekt av ett nyliberalt tänkande. Säg det till de som förfäras över Göteborg. Du kommer att utropas till en ny Hegel.

2009-09-05 @ 20:35:38
URL: http://4amindenver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0