jag vet att jag kom gott fram och ska avresa i god ordning

I too pass from the night,
I stay a while away O night, but I return to you again and love you.

Why should I be afraid to trust myself to you?
I am not afraid, I have been well brought forward by you,
I love the rich running day, but I do not desert her in whom I lay for so long,
I know not how I came of you and I know not where I go with you, but
   I know I came well and shall go well.

I will stop only for a time with the night, and rise betimes,
I will duly pass the day O my mother, and duly return to you.




(Också jag kommer av natten
Jag är borta en tid O natt, men jag kommer tillbaka till dig igen och älskar dig.

Varför skulle jag vara rädd för att betro mig åt dig?
Jag är inte rädd, jag frambragtes väl av dig,
Jag älskar den rika löpande dagen, men jag överger inte henne som jag låg i så länge,
Jag vet inte hur jag framföddes av dig och jag vet inte vart jag är på väg med dig, men
   jag vet att jag kom gott fram och ska avresa i god ordning.

Jag ska bara stanna en tid hos natten, och resa i tid,
Jag ska stanna över dagen som sig bör O min moder, och återvända till dig som sig bör.)


Walt Whitman


Kommentarer
Postat av: catrin

Haha, vad gjorde du här i krokarna? Bor du i Malmö? Och varför spionerar du in genom krogfönster?



Ja, jag var sjukt upptagen. Det var galet mycket att göra och jag var så trött och bakis att jag ville lägga mej på golvet och gråta. Hårt liv.

2009-01-18 @ 13:40:22
URL: http://jagtyckerinteomfiskbullar.blogg.se/
Postat av: JaZzy

Intressan läsning :D

2009-01-18 @ 13:48:53
URL: http://jazzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0