Borde berätta...

Om ett nytt bandprojekt jag startat upp. Det är Noel på trummor, Tobbe på bas, jag på akustisk gitarr och sång, Per på banjo/gitarr/piano och Marcus på Trumpet/Gitarr/Piano. Repade för andra gången idag och det har sjukt stor potential (utan att ta ut något i förskott). Känslan av att spela musik man inte behöver ha öronproppar på för att lyssna på är ovan, men superhärlig. Nå, om ett långt tag får ni kanske höra hur det låter. Tills dess får ni nöja er med vetskapen.

Ganska bra dag idag ändå. Försov mig för tredje gången till tvättiden klockan åtta, man kan tycka att jag borde lära mig någonting av det men det gör jag inte. Lyckligtvis hade ingen tagit tvättiden när jag väl vaknade så jag hann slänga in två maskiner. Sedan spelade jag i Lund med "det här nya" och på bussen hem satt jag bredvid världens sötaste tjej. Rödhårig, kanske psykologstudent, med skogsfärgsmatchande kläder. Funderade på att säga något men gjorde det inte -  naturligtvis.

En rolig grej förresten, när vi tänkte strukturera upp en låt lite spelade vi vidare som man så lätt gör och Per klagade på att det var för mycket "stream of consciousness". Marcus anmärkte att vi kanske borde tona ner lite på akademikerstilen.

Vad vi spelar för musik? Förhoppningsvis ungefär sådan här:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0